Edih logo

DI gamyklos Europoje: naujas inovacijų etapas

2025-03-25

2025 m. kovo 12 d. Europos didelio našumo kompiuterijos bendroji iniciatyva (angl. The European High Performance Computing Joint Undertaking – EuroHPC) paskelbė apie dar šešių naujų DI gamyklų steigimą Austrijoje, Bulgarijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Lenkijoje ir Slovėnijoje. Bendros (nacionalinės ir ES) investicijos šiam žingsniui sudaro 485 mln. EUR.

Dirbtinio intelekto gamyklų steigimas buvo numatytas kaip prioritetas 2024 m. Ursulos von der Leyen politinėse gairėse, kuriose siekiama Europą įgalinti tapti „DI žemynu“ (Europe must become ‘true AI continent’). Pirmąsias DI gamyklas planuota pradėti steigti 2025 m. Europos Komisijos tikslas – visoje Europoje įkurti DI gamyklas, taip sustiprinant ES įsipareigojimą tobulinti DI technologijas ir inovacijas.

2024 m. gruodžio mėn. EuroHPC atrinko septynis konsorciumus, kurie įsteigs pirmąsias DI gamyklas visoje Europoje. Europos Komisijos vertinimu, tai žymi reikšmingą žingsnį kuriant tvirtą DI ekosistemą Europoje. Steigiant pirmąsias septynias DI gamyklas dalyvauja 15 valstybių narių ir dvi EuroHPC dalyvaujančios valstybės: Portugalija, Rumunija ir Türkiye prisijungė prie Ispanijos; Austrija ir Slovėnija prisijungė prie Italijos; prie Suomijos prisijungė Čekija, Danija, Estija, Norvegija ir Lenkija. ES ir valstybės narės čia investuos apie 1,5 mlrd. EUR. Šiose gamyklose bus diegiami naujausi DI optimizuoti superkompiuteriai bei bus atnaujintos esamos informacinės sistemos ir tinklai. Tikimasi, kad pirmosios septynios DI gamyklos pradės veikti jau 2025 m. balandžio mėn.

Kas yra DI gamykla? DI gamykla – tai įstaiga, kurioje naudojant pažangiausius duomenų analizės metodus ir įrankius, vidiniai ir išoriniai duomenys paverčiami informacija ir realiomis įžvalgomis, padedančiomis gerinti sprendimų priėmimą.

Pagrindiniai DI gamyklos bruožai:

  • Gebėjimas prognozuoti;
  • Dėsningumo identifikavimas ir atpažinimas;
  • Procesų automatizavimas.

DI gamyklos galimybės:

  • Įvykių prognozavimas – klientų elgesio ar atsargų poreikių modeliavimas siekiant gerinti sprendimų kokybę ir pritraukti klientus;
  • Duomenų tendencijų nustatymas – siekiant laiku pasinaudoti galimybėmis ar išvengti rizikų;
  • Įprastų užduočių automatizavimas – nuo klientų aptarnavimo iki medicininių vaizdų analizės.

Keturi pagrindiniai DI gamyklos komponentai:

  1. Duomenų srautas (angl. Data Pipeline) Tai vienas svarbiausių DI gamyklos komponentų, kuris užtikrina, kad duomenų rinkimo, valymo, integravimo ir saugojimo procesai būtų sistemiški ir automatizuoti. Aukštos kokybės duomenys yra būtini DI modelių tikslumui ir patikimumui.
  2. Algoritmų kūrimas (angl. Algorithm Development) Algoritmai „žalius“ duomenis paverčia veiksmingomis įžvalgomis, leidžiančiomis priimti duomenimis grįstus sprendimus. Algoritmų pasirinkimas priklauso nuo įmonės verslo tikslų ir uždavinių. Pvz., automobilių pramonėje naudojami pažangūs mašininio mokymosi algoritmai, padedantys kurti autonomines transporto priemones.
  3. Programinės įrangos infrastruktūra (angl. Software Infrastructure) Tai technologinis pagrindas, palaikantis DI gamyklos duomenų srautą ir algoritmus. Be tinkamos infrastruktūros net geriausi duomenų perdavimo kanalai ir algoritmai netenka prasmės. Pvz., „Netflix“ investavo į debesų kompiuterijos pagrindu veikiančią infrastruktūrą, kuri leido apdoroti didelius duomenų kiekius ir teikti personalizuotas rekomendacijas klientams.
  4. Eksperimentavimo platforma (angl. Experimentation Platform) Tai erdvė, kurioje įmonės gali išbandyti, tobulinti ir optimizuoti DI modelius. Algoritmai generuoja įvairias hipotezes, pvz., kokį poveikį naujas kainodaros algoritmas turės pardavimams. Eksperimentavimo platforma leidžia patikrinti šių hipotezių aktualumą ir tikslumą, prisitaikant prie pokyčių ir rinkos galimybių.

Šaltiniai:

žemėlapis